Zo begint een artikel op de (prachtige) site van Marjolein Knuit met de titel:
Schipperen tussen WebCT en weblog Een zeer lezenswaardig verhaal dat eindigt met:
"Hoewel niet volledig geschikt als leeromgeving voor het onderwijs, zijn weblogs dus wel hard bezig zich te manifesteren op educatief gebied, zoals het onderzoek van de Digitale Universiteit aantoont. Voorlopig blijft WebCT de sleutel tot bijvoorbeeld tentamenuitslagen en werkgroepindelingen, maar worden weblogs wel steeds meer ingezet voor andere cursusdoeleinden. Want hoe wenselijk een complete, gebruiksvriendelijke en universele ELO ook is, waar het huidige WebCT tekort schiet, komt de weblog snel en efficiƫnt te hulp. Tot het moment dat er een nieuwe ELO zijn intrede doet, is het dus nog een kwestie van heen en weer surfen tussen WebCT en weblog en hopen dat je koffie nog niet koud is tegen de tijd dat je eindelijk bent ingelogd op WebCT."
Overigens kwam ik bij dit artikel terecht via eXistenZ van Indira Reynaart over wie ik onlangs nog een goed artikel las in de automatiseringsgids.