ICT diende lange tijd als doel op zich. Het nut voor het onderwijs was ondergeschikt aan de drive tot innoveren. De huidige trend laat hierin een verschuiving zien. De vraag vanuit docenten en studenten staat meer dan ooit aan de basis van innovatie. Dit dwingt ons om anders naar ICT te kijken. De SURF Onderwijsdagen 2007 maken de balans op tussen de onderwijsvraag en het ICT-aanbod. Waar matchen vraag en aanbod? Waar niet? Wat vragen studenten en docenten van het onderwijs en hoe kan ICT hieraan bijdragen?
Met deze tekst opent de site van de Surf Onderwijsdagen 2007.
Gelijk bij binnenkomst word je als deeelnemer uitgenodigd om dat matching in de praktijk te brengen. Iedereen krijgt een puzzelstukje met daarop een getal tussen de 1 en 6. Aan jou de opdracht de puzzel compleet te maken door op zoek te gaan naar de "matching" stukjes.
Pierre heeft nummer 4, ik heb nummer 6.
Ik zit nu in de preconference bij de sessie: Sharepoint als onderwijsomgeving:
De sessie is volgeboekt en dat is te merken aan de temperatuur in de zaal pfff....