21 september 2009

Hoe kun je ouders activeren?

Regelmatig krijg ik mailtjes binnen met de meest uiteenlopende vragen. Soms weet ik wel een antwoord, maar vaak ook niet. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om zo'n vraag dan voor te leggen aan een grote groep: Jullie!

Natuurlijk vraag ik altijd eerst toestemming aan de vraagsteller. Graag! zei Joost...

Beste Willem,

Ik zoek voor de basisschool van mijn kinderen een "2.0 tool" om ouders aan te zetten een (grotere) bijdrage te leveren aan verschillende activiteiten. Veel ouders beschikken tegenwoordig over Internet en mobiel Internet is groeiende.
Ik denk dat een dergelijke tool de ouders/verzorgers moet:
  • informeren (mail incl. aanmeldings links, nieuwsbrief)
  • confronteren (leeg rooster voor ondersteuning activiteit in klas eigen kind)
  • faciliteren (met minimaal aantal muiskliks kunnen aanmelden voor activiteit)
  • reminden (mail of SMS)
  • overzicht/kalender/agenda
Zoiets moet toch al bestaan? Ook verenigingen (denk aan bardienst etc) kennen deze problematiek vast....

Heb jij suggesties?
Alvast bedankt.

Joost

Heb je suggesties voor Joost, laat ze dan hier achter in de comments. Kun je verwijzen naar online voorbeelden, dan is dat helemaal mooi natuurlijk!