29 december 2005

Warn your customers!

Al een tijdje volg ik Robert Scoble op zijn weblog. Robert werkt bij Microsoft als "technical evangelist".
Hij neemt bepaald geen blad voor de mond, ook niet als het gaat om zaken die bij Microsoft spelen. Zo kwam hij gisteren heel snel nadat hij ervan gehoord had met een waarschuwing: Microsoft customer warning: Bad exploit in Windows.
Hij liet de waarschuwing uitgaan nog vóórdat hij overleg had met zijn eigen mensen bij Microsoft, onder het motto: "What to do in a crisis? Warn your customers!" Hij vond dat belangrijker dan eventuele PR achtige gevolgen. Ik wou dat iedereen zich zo opstelde!
Gisteren zag ik opeens dat mijn weblog nogal misvormd was. Het bleek te komen door een plaatje van feeds4all dat niet meer werkte. Uit nader onderzoek bleek dat feeds4all eruit lag "voor onderhoud" of zoiets. Het zou aardig zijn van Fred om dat even te communiceren. Je registreert je tenslotte niet voor niets. Ik heb het plaatje en de feed van feeds4all er maar uitgegooid. Later uitvoerig de site doorgeplozen op zoek naar een afdeling onderhoudsmeldingen of zo, maar helaas niets kunnen vinden. Ik zie zelfs geen weblog!
Dan bevalt de stijl van Robert Scoble me toch beter. Hier een stukje tekst:
The security response center is listening to email sent to secure@microsoft.com — if you have a new security problem, that’s a good place to send email to. Microsoft’s security Web site is here. If you need support with one of our products, please contact support here.
Update: the Security Response Center is working on this. They have a blog, but haven’t posted about this issue yet.
Update 2: the Security Response Center has posted a security advisory on this issue.

Interessant is trouwens ook de reacties te lezen die hij kreeg na zijn waarschuwing.

Technorati Tags: ,