11 augustus 2008

Maak een MindMap van een Wikipedia zoekterm

De afgelopen weken viel het niet altijd mee om me te houden aan de mezelf opgelegde zomerstop. Regelmatig kwam ik dingen tegen op internet waarvan ik dacht: Daar moet ik een bericht over plaatsen!
Zo kreeg ik van een collega een prachtige tip door: WikiMindMap
Kies de wiki waarin je wilt zoeken en vul een zoekterm in. Binnen no time krijg je een mindmap gepresenteerd die je zelfs kunt downloaden als Freemind bestand!

Als je met de muis over de verschillende onderdelen gaat krijg je al meer informatie te zien. Sommige takken kun je aanklikken en dan ga je naar de betreffende pagina. Andere takken kun je openklappen voor meer onderliggende gegevens:

Al met al bijzonder indrukwekkend en zeer bruikbaar voor het snel verzamelen van informatie!