22 januari 2007

Zelf video’s maken, monteren en publiceren!

Wil je ook een keer anders werken met je klas? Speel in op de wereld van je leerlingen en ga aan de slag met een video podcast. In het Startpakket OSS Video podcasten kun je lezen wat podcasts nu eigenlijk precies zijn en hoe deze gebruikt kunnen worden in het onderwijs. Vervolgens leer je hoe je een video opneemt, monteert en publiceert. Het startpakket is voor iedereen gratis te downloaden op de website www.ossinhetonderwijs.nl.
OSS in het Onderwijs heeft als doel het vergroten van de kennis over Open Source en open standaarden. Ook wil OSS in het Onderwijs het gebruik van open standaarden stimuleren. OSS is een project van Stichting Kennisnet Ict op School.

Bovenstaand persbericht kreeg ik net binnen en ik wil daar graag aandacht aan geven. Ook al ben ik zelf een fervente MS gebruiker, ik heb natuurlijk helemaal niets tegen Open Source. In bovenstaand pakket wordt Jahshaka (Powering the new Hollywood) meegeleverd als video editing programma. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die het wel gebruiken. Wie?