26 april 2006

Ik ben geen programmeur

Pierre Gorissen
Pierre en Carl
"Ik ben geen programmeur en moet me dus ook niet langer dan nodig bezig houden met het bouwen van voorbeelden zoals ik nu voor de gebruikersdag gedaan heb" lees ik op het ICT en Onderwijs weblog. Nou, ik heb er gisterenochtend even naast gezeten toen Pierre en Carl wat code aan het doornemen waren. Hij mag zich dan geen programmeur voelen, maar dan wil ik graag een nieuw woord aangereikt krijgen voor iemand die binnen 24 uur een tool bouwt waarmee je informatie uit N@tschool in een andere omgeving kunt weergeven. Dat is namelijk wat Pierre gisteren heeft laten zien. Natuurlijk zijn het vingeroefeningen, vooral bedoeld om te tonen dat het kan, maar dan nog. Nu al zeggen dat je het aan anderen moet overlaten doet bij mij de vraag rijzen: aan wie dan? Hoeveel instituten zijn er die dergelijke kennis in huis hebben? IK weet niet wie je baas is Pierre (heb je er wel één?) maar laat die man/vrouw je alsjeblieft de ruimte geven om verder te stoeien. Het onderwijs in Nederland is je dankbaar!