27 april 2006

Wat is een programmeur?

"Ik bén geen programmeur, want hoewel de demo's werken zijn ze verre van optimaal wat betreft code" zegt Piere in reactie op mijn vorige posting.
Volgens mij is dat nu juist precies de defenitie van programmeur!
Ooit programma's tegengekomen zonder patches, bugfixes en updates? Zelfs Threeships moet af en toe wat nasturen:-)
Wat zegt Wikipedia dan:
"Een persoon die of bedrijf dat zich bezighoudt met het programmeren van software is een softwareontwikkelaar. Ook wel beschreven als programmeur of computerprogrammeur. Het beroep wordt in het Engels (software) developer genoemd."
Nou Pierre, daar val je dus ruim binnen. Overigens was mijn opmerking over je baas uit de losse pols en refereerde ik niet aan een opmerking die daarover gemaakt zou zijn. Ik plaats dat soort opmerkingen voor het geval mijn eigen baas ook meeleest...
Maar goed, zijn er lezers onder mijn publiek die zich wél programmeur noemen en een betere defenitie kunnen geven dan de bovenste?
Overigens stelt Marc Prensky dat iédereen programmeur is, ook als je in Word werkt of met een mobieltje...