07 april 2007

Smartphone of PDA?

Donderdag heb ik van onze leverancier een HTC S620 Smartphone meegekregen om uit te testen. We overwegen de aanschaf van zo'n 50 telefoons voor werknemers die veel onderweg zijn, zoals accountmanagers en stagebegeleiders.
Nu moet er een keuze gemaakt worden tussen een Smartphone (HTC S620) of een PDA (HTC P4350). De voorganger van het laatste model heb ik al een jaar in de vorm van een Qtek 9100 en die bevalt me prima.
Toch is er voor die smartphone ook wel wat te zeggen. Hij is veel dunner en lichter en je hebt geen pen nodig want het ding heeft geen touchscreen, maar een soort van jogglepad aan de zijkant die mij overigens nog niet "handigt". Ik heb het gevoel dat ik met de PDA meer kan, maar wellicht is dat helemaal niet nodig. Mail, internet en natuurlijk bellen wil prima met de smartphone die over een mooi toetsenbordje beschikt dat best wel lekker werkt. Ben benieuwd wat uiteindelijk de doorslag geeft...
Heb je tips of wil je me waarschuwen voor het een of ander, laaat het dan vooral weten!