06 juli 2007

Neef Garrit

Uit respect voor neef Garrit uit Geesteren die ik heb mogen vergezellen op een laatste wandeling van de plaatselijke kerk naar de begraafplaats heb ik hier gisteren geen bericht geplaatst.
Ik ben geen zanger en bepaald geen kerkganger, maar de door Garrit zelf uitgekozen liederen waren zo mooi dat ik uit volle borst heb meegezongen.
De voorganger vertelde mooie verhalen over Garrit met leuke anecdotes. Goede preek dominee!
Toen we de kerk binnengingen regende het verschrikkelijk, maar toen we weer buiten kwamen verdwenen de wolken en brak uiteindelijk de zon door.
Helemaal geen ICT dan in dit bericht? Jawel hoor! In de kerk zag ik een videocamera hangen, gericht op de kansel met een apparaatje ernaast om het videosignaal draadloos door te geven. Een service voor kijkers thuis?
Ik kon het de koster niet meer vragen, want dat was Garrit...

(De foto is van een vogelnest in de kerktoren van Geesteren, waar gebroed wordt op nieuw leven)