01 september 2007

Qipit, een supertip!

Het idee is heel simpel, maar de uitwerking is in één woord geweldig!
Qipit.com (zeg maar Keep it) biedt je de mogelijkheid om foto's op te sturen die je gemaakt hebt van aantekeningen op papier of op een (white)bord.
Binnen een minuut krijg je een keurige pdf terug die veel beter leesbaar is dan de originele foto.
Dus ben je op een conferentie, of wil je de aantekeningen van je leraar bewaren, maak er dan een foto van met je mobieltje en e-mail deze naar copy(at)qipit.com.
Wanneer je jezelf registreert (gratis) kun je tot 100 documenten uploaden. Dat kan na inloggen via het web, maar dus ook via e-mail.
Rechtsboven zie je de foto die ik heb opgestuurd en links zie je het resultaat dat ik terugkreeg.
Je kunt documenten ook publiek maken en zelfs embedden in je eigen pagina's met behulp van een simpel javascriptje. Er wordt dan een thumbnail getoond die er zo uitziet:

Vanuit de webschil kun je een document ook nog gratis naar een fax adres sturen! De kwaliteit van die fax vind ik verrassend goed.
Ik maak vaak foto's van Powerpointpresentaties en andere aantekeningen die ik tegenkom en dan is deze service ideaal.
Je kunt documenten ook weer verwijderen uit je account, dus kom je nooit boven de limiet van 100. Na registratie kun je meerdere e-mail adressen aan je account koppelen zodat je vanaf verschillende plekken -mobiel en desktop- foto's kunt opsturen.
Tenslotte kun je zelfs tags aan een document meegeven.
Ik heb ook nog een foto gemaakt van hetzelfde A4'tje met m'n Qtek 9100, die niet bekend staat om z'n foto kwaliteit. Het resultaat heb ik publiek gemaakt en kun je hier zien.
Kortom: een supertip! (speciaal voor hahu)