12 september 2007

Wat een vertoning!

Tja... ik kan me voorstellen dat je er zo aan terugdenkt als je ergens op een willekeurig moment binnenkwam op de eerste educatieve uitzending via Operator11 die ik gisterenavond uitzond.
Bijna niets deugde:
Het geluid was slecht (is podcasten moeilijker dan vodcasten?) de verlichting was niet perfect, niemand keek in de camera, het schakelen was ongetimed en het ging eigenlijk helemaal nergens over!
Maar aan de andere kant
Het idee dat 5 mensen live vanuit Amsterdam, Weert, Weerdinge, Amersfoort en Groningen live in beeld gebracht werden -en ook nog een dame vanuit Los Angeles- terwijl er 37 mensen live meekeken vind ik helemaal geweldig!
Natuurlijk werden we onwennig afgeleid door de techniek en schrokken we als we in beeld kwamen, so what? Over 10 jaar kunnen we, terugdenkend hieraan, met een glimlach stellen dat we toen al hiermee begonnen zijn terwijl het dan waarschijnlijk gewoon gemeengoed is.
Hoe dan ook, mijn experiment is geslaagd. Het is mogelijk om mensen op een willekeurig moment en vanaf en willekeurige locatie met elkaar in gesprek te brengen waarbij anderen meekijken en mee kunnen praten. alhoewel dat laatste wat mij betreft meer had mogen gebeuren!

Nu zou ik zóóó graag van die 37 kijkers horen hoe zij dit ervaren hebben, los van de techniek die natuurlijk beter moet. Doe me een lol en reageer via de reacties of direct via een mailtje.
Alleen op die manier kunnen we dit naar een hoger plan tillen!

De afterparty bij Erwin de Vries direct na de uitzending was trouwens ook heel waardevol. Daar waren we "maar" met 3 mensen in de studio (terwijl er toch 14 meekeken) en gingen we dieper in op de gebruiksmogelijkheden van dit medium in het onderwijs. Daarnaast ook veel gezegd over systeembeheer en hoe wij dat geregeld zouden willen zien. Ik hoop dan ook niet dat ik morgen van de afdeling wordt gegooid door m'n collega's.

Maar goed, samenvattend kan ik zeggen dat ik deze avond als heel leerzaam heb ervaren en wil iedereen dan ook bedanken voor zijn/haar bijdrage daaraan.

Neem van mij aan: dit was zo'n experiment waarvan je later zegt "weet je nog?"

Er gaan zeker meer uitzendingen volgen, alhoewel ik me nog niet wil vastleggen aan een bepaald ritme of moment...
(Overigens zijn beide shows via de links hierboven nog terug te zien.)