11 november 2007

Ning als ELO

Vorig jaar schreef ik in een paar berichten (Hyves als ELO en Hyves vervangt ELO) over het inzetten van Hyves als ELO, waarbij ik verwees naar het practicum nieuwe media zoals dat was opgezet door Indira Reynaert.
Terwijl veel anderen nu in presentaties daarnaar verwijzen (zie bijvoorbeeld Competenties, Bits & Bytes, op pagina 44) is Indira zelf dit jaar alweer een stap verder gegaan!
De afgelopen week ontving het volgende Twitter bericht:

"hai trendmatcher, dit jaar geen Hyves in het onderwijs, ook geen Twitter, maar Ning :-)
(link verwijderd)
Indira Reynaert / crossmedialog"



Natuurlijk heb ik me weer aangemeld om ook dit initiatief van dichtbij te kunnen volgen en inderdaad, ook Ning biedt uitgebreide mogelijkheden om een Electronische Leer Omgeving op te zetten om je lessen te ondersteunen.

Ik weet niet of deze keuze te maken heeft met het "Get out of MySpace" gevoel waar Wilfred Rubens het over heeft. Leerlingen zouden het niet prettig vinden dat docenten op hun Hyves komen en daar rondstruinen. Er zou een scheiding moeten blijven tussen leren en vrije tijd.
Maar het kan ook zijn dat Ning gewoon weer meer te bieden heeft.
Vanaf morgen gaat deze (besloten) Ning omgeving van start en ik ben nu al benieuwd naar de resultaten! Wordt vervolgd dus...

Ning is er trouwens in een Nederlandstalige uitvoering. Heel interessant is bijvoorbeeld ook het Privacy Project.