05 december 2007

Ondertiteling en voice-over

Getriggerd door wat ik gisteren allemaal te zien kreeg in de laatste workshop ben ik vandaag een uurtje met de FLV player van Jeroen Wijering bezig geweest.
Ik wist niet dat het zo eenvoudig was om naast een preview plaatje (dat wist ik wel) ondertiteling en een extra audiokanaal toe te voegen, waarbij je de ondertiteling en het extra geluid door middel van buttons kunt aan- en uitzetten in de player.
Je moet daarvoor wat extra code aan de player toevoegen. Die kan er dan bijvoorbeeld zo uitzien:

Hierin zie je dat er verwezen wordt naar een plaatje voor het begin, een geluidsbestand én een XML bestand voor de ondertitels. Dat bestand ziet er zo uit:

Met behulp van subtitle workshop schijn je zo'n XML bestand makkelijk te kunnen genereren, maaar dat viel mij nog niet mee...

Het resultaat zie je hieronder in een korte demo van 20 seconden: