03 februari 2008

Lucifer in het hooi

"Gerrit Komrij begint weblog" lees ik vanmiddag in mijn RSS feeds en ga er gelijk naartoe: komrij.blogspot.com
Het nadeel van RSS feeds is dat ik mijn bron alweer kwijt ben. Ik weet niet meer waar ik het las, dus ga ik op zoek en kom onder andere terecht bij de Standaard en bij NRC Handelsblad. Niemand trekt de authenticiteit in twijfel, dus waarom zou ik?
Toch kietelt het een beetje. Tenslotte kan iedereen onder een bepaalde naam een weblog beginnen! Maar niemand kan natuurlijk schrijven als Gerrit Komrij...
Als je verwacht meer duidelijkheid te krijgen door naar www.gerritkomrij.nl te gaan kom je bedrogen uit. Je komt dan namelijk terecht op boekboek.nl, waarschijnlijk zijn uitgever?
Overigens is het niet een echt weblog volgens de definitie die ik daarvoor hanteer. Het is namelijk niet mogelijk om te reageren. Maar als de auteur dit tempo van berichten plaatsen volhoudt hebben we er weer wat te lezen bij!