25 februari 2008

Wie inspireerde mij om te bloggen?

Er gaat al een tijdje een estafette blokje rond over het bloggersveld. Bloggers beantwoorden voor zichzelf de vraag "Wie inspireerde mij om te bloggen?"en geven de vraag dan door aan wie ze genoemd hebben.
Wilfred Rubens wilde daar niet op wachten, maar gaf ook geen antwoord: Hij zou het niet weten!
Maar hij besluit zijn bericht met: Wie van de Edubloggers volgt?

Hij wordt op zijn wenken bediend door Karin Winters en Jef van en Hurk die allebei mijn naam noemen!
Nu moet ik dus wel:-)

Pierre GorissenOver mijn antwoord hoef ik niet lang na te denken: Pierre Gorissen!
Hij is (nog steeds) mijn grote voorbeeld en Pierre heeft mij keer op keer geïnspireerd op mijn ontdekkingstocht langs het fenomeen bloggen en alles wat daar mee te maken heeft. Dingen uitproberen en daarover een bericht schrijven, bedenken wat je ermee in het onderwijs zou kunnen doen. Regelmatig heb ik contact met Pierre gezocht en dan was hij altijd bereid mij verder te helpen. Ik kan niet zeggen dat ik geprobeerd heb hem na te doen. Ik heb al snel m'n eigen stijl ontwikkeld en een eigen invalshoek gezocht, gesteund door een 2 jaar geleden nog niet bestaand begrip: Trendmatcher!
Die term dekt naar mijn gevoel zo goed wat ik probeer te doen, namelijk voortdurend op zoek naar nieuwe dingen die "het internet" ons te bieden heeft en bedenken op welke manier we daar in het onderwijs goed gebruik van kunnen maken!

Bij deze geef ik het stokje door aan Pierre in de hoop dat hij iets wil zeggen over zijn inspiratiebronnen. Ben wel benieuwd, want Pierre laat zich nooit zo makkelijk verleiden door kettingacties en dergelijke. Misschien dat hij voor mij (en jullie) en voor deze keer een uitzondering wil maken?
Daarnaast ben ik brutaal genoeg om domweg te vragen: Heb ik nog meer mensen geinspireerd?
(goed voor mijn portfolio)