08 mei 2008

Help, ik word een klusser

Willem als klusserZes jaar geleden ben ik verhuisd naar een voormalig dorpshuis. Al die tijd hebben we een gedeelte in oorspronkelijke staat gelaten met het idee ook dat een keer te verbouwen tot een mooie woonkamer met zicht op de es.
Nu is het zover: ik ga weer klussen! Dat betekent dat er eerst heel veel gesloopd moet worden, waaronder het podium met schuifdeuren. Je wilt niet weten wat ik deze week tegenkwam: Prachtige originele lichtknopjes en bakelieten stopcontacten. Maar ook halfstenen buitenmuren "geïsoleerd" met hardboard, zachtboard en asfaltpapier. De eerste kar met puin is al naar de stort gereden en er zullen er nog veel gaan volgen.
Al met al zal het hier de komende periode waarschijnlijk wat rustiger gaan worden. Ik wil veel in eigen beheer gaan doen en dat kost nu eenmaal tijd...
Natuurlijk worden er foto's gemaakt, maar die zijn waarschijnlijk vooral leuk voor mezelf.