07 september 2008

Shift happens NL

Shift happens (did you know?) is nu ook beschikbaar in een Nederlandstalige versie!
Alex van Dal, directeur van OBS 't Echtenest heeft de moeite genomen alles te vertalen naar het Nederlands ten behoeve van een ouderavond op de basisschool.
Op het weblog van de school met de mooie url www.zininschool.nl staat daarover het volgende:

"Op de informatieavond van 1 september werd de presentatie Shifthappens op het digitale schoolbord getoond. Shifthappens gaat over de snel veranderende wereld, waarin onze kinderen opgroeien en waarom onderwijsvernieuwing noodzakelijk is.
De presentatie is nu omgezet in een filmpje, dat geplaatst is op ons eigen YouTube-kanaal (www.youtube.com/echtenest). Zo is het voor iedereen over de hele wereld te bekijken.
In de presentatie zat ook een stuk, waarin de kinderen vertellen hoe zij over onderwijs denken. Dit deel is in een apart filmpje op YouTube gezet.
Veel kijkplezier!"


Ik werd getipt via de Scholenlijst mailinglist waar Alex het volgende schrijft:
"Voor een informatieavond heb ik vorige week de Engelstalige versies ‘Shift happens’ en ‘Did you know’ vertaald naar het Nederlands.
Ik hoop dat jullie dit filmpje ook in kunnen zetten om (onderwijs)mensen enthousiast te krijgen voor meer (en misschien ook ander) ICT-gebruik in de klas."


Nou Alex, bedankt voor alle moeite én het delen. Ik weet zeker dat je materiaal veel gebruikt gaat worden, en wat een idee om deze filmpjes zo te laten zien aan de ouders!
Ik laat ze graag allebei zien op m'n weblog:





Wil je Alex ook bedanken, dan kan dat prima via dit bericht: Presentaties informatieavond.