08 oktober 2009

Wat een vacatures!

Via wat tweets op twitter kwam ik terecht op over.kennisnet.nl/werken/vacatures

Programmamanager MBO
Heb jij een visie op de toekomst van het MBO onderwijs en de rol van ict daarbij? Wil je een bijdrage leveren aan de strategische koers van Kennisnet binnen de sector MBO? Solliciteer dan naar de functie van Programmamanager MBO.

Productmanager Video
Ben jij in staat om een vraag of behoefte op ict gebied vanuit het onderwijs te vertalen naar een concrete dienst? Ben jij een gedreven en enthousiaste professional die het leuk vindt om verschillende internet technieken te combineren tot een nieuw product en hier de lifecycle van te bewaken? Solliciteer dan naar de functie van Productmanager Video.

Productmanager Special Products
Ben jij een gedreven en enthousiaste professional die het leuk vindt om verschillende internet technieken te combineren tot een nieuw product en hier de lifecycle van te bewaken? Solliciteer dan naar de functie van Productmanager Special Products.

Communicatieadviseur
Welke (nieuwe) media zetten we in om docenten en managers in het onderwijs te bereiken? Op welke wijze dragen wij door middel van onze communicatie-uitingen optimaal bij aan de organisatiedoelstellingen van de organisatie? Wil jij met deze vraagstukken aan de slag bij Kennisnet? Solliciteer dan naar de functie van Communicatieadviseur.

Senior Relatiemanager MBO
Ben jij een ervaren relatiemanager die het middelbaar beroepsonderwijs goed kent? En begrijpt welke rol ict kan spelen in de instelling? Ben jij de gesprekspartner voor onderwijs, innovatie en ict managers? Ben jij in staat om nieuwe relaties met instellingen te leggen en bestaande relaties te versterken? Solliciteer dan naar de functie van Senior Relatiemanager MBO.

Wat een leuke vacatures zitten daar toch tussen! Niet dat ik op zoek ben naar wat anders hoor, maar stel dat één van die jobs mij wel wat zou lijken, dan kan ik het op voorhand wel schudden! Ik woon gewoon veel te ver weg en weet dat Kennisnet haar werknemers niet toestaat om vanuit huis te werken. Ook woon-werkverkeer wordt je geacht in eigen tijd te doen volgens mij.
Daarmee zijn bovenstaande vacatures dus eigenlijk alleen interessant voor mensen die in een redelijke straal rond Zoetermeer wonen.

Ik vind dat een landelijk opererende instelling zou moeten kunnen putten uit een landelijk aanbod waarmee tegelijkertijd alle hoeken van het land vertegenwoordigd worden. Volgens mij werken er bij Kennisnet wel 100 mensen. Waarom niet wat dependances strategisch verdeeld over wat provincies? Bijvoorbeeld een kantoor in Zwolle en Nijmegen zou al veel helpen. Makkelijk voor vergaderingen en zo. Op die locaties een Cisco videoconferencing ruimte en je kunt vergaderen met de bobo's uit Zoetermeer indien nodig of gewenst. En past een ontmoedigingsbeleid ten aanzien van thuiswerken nog wel in deze tijd, juist voor zo'n instelling?
Prediken we in het onderwijs niet any place, anytime en anywhere? Waarom zou dat dan niet voor een organisatie als Kennisnet kunnen gelden?

Toine, ik weet dat je dit leest! Krijg ik een reactie van je? Ik beloof hem niet te publiceren als je dat niet wilt...