14 januari 2008

De 700 beste onderwijslinks (volgens Vives)

Vandaag lag de nieuwe Vives op de deurmat met daarin opgenomen het Vives webboekje 2008 met de 700 beste onderwijslinks.
Ik heb het vanavond eens op m'n gemak doorgebladerd en wat me opviel is dat ik niet één weblog tegenkwam. Hoe moeilijk is het om een rubriek: "weblogs in het onderwijs" toe te voegen?
Opereren wij als edubloggers dan echt zó in de marge, zijn we zó onzichtbaar, voegen weblogs als deze nu echt zó weinig toe of zijn reguliere websites (vaak zonder fatsoenlijke RSS feeds) inderdaad nog gewoon "mainstream"?
Kan iemand me daar een objectief antwoord op geven?

Update:
Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van Vives:
Beste Willem,
Bedankt voor de tip.
We gaan zeker proberen volgend jaar de rubriek onderwijsweblogs toe te voegen!
Met vriendelijke groet,
Maaike Neuteboom, Hoofdredacteur Vives
Dat is dus weer heel positief!