26 juni 2008

Wat doe jij met je mobieltje?

Er gaat geen conferentie voorbij of ik hoor wel iemand prediken dat mobile learning de toekomst heeft en in de powerpoint presentatie zien we dan foto's van jongeren die mobieltjes in handen hebben. (Voor alle duidelijkheid: zelf heb ik ook zo'n slide)
Maar in de praktijk zie ik tot nu toe toch nog maar bar weinig echte toepassingen. Eerlijk gezegd blij toe, want met m'n nieuwe bril lijken de schermpjes en de lettertjes daarop nog kleiner te zijn geworden. Maar dat er meer mee moet kunnen dan waar we nu gebruik van maken geloof ik natuurlijk ook wel. Afgelopen week hoorde ik nog een mooi voorbeeld van iemand die had ingeschreven op een e-course en nu iedere dag via SMS een vraag kreeg toegestuurd die hij makkelijk via z'n mobieltje kon beantwoorden.
Google speelt via Mobile Tricks nu leuk in op de vraag wat je allemaal met een mobieltje kunt doen en nodigt iedereen uit een kort filmpje te maken die deze mogelijkheden laat zien. Leuk om te bekijken maar ik ben helaas nog geen educatieve toepassing tegengekomen, zoals bijvoorbeeld dit filmpje. Misschien een leuk thema om je leerlingen mee aan het werk te zetten?

Show the world what you can do with your phone!