09 september 2006

Hyves als ELO

"Beroepshalve" volg ik een aantal weblogs die gebruikt worden binnen het onderwijs, gewoon om de ontwikkelingen te volgen. Was het een hype of krijgen ze echt een plaats in het onderwijs? Zo heb ik me ook geabonneerd op de RSS feed van het practicum nieuwe media, die na de zomer weer tot leven kwam. Wat me opviel is dat in het laatste bericht de studenten door hun docent werden opgeroepen om zich aan te melden bij Hyves, zodat ze daar o.a. de agendaplanning zouden kunnen volgen. Uit nieuwsgierigheid heb ik me ook aangemeld. Het betreft hier een besloten groep, maar nadat ik Indira had uitgelegd wat m'n bedoelingen waren werd ik toch toegelaten. Ik kreeg van haar de volgende toelichting: "Ik wil Hyves proberen omdat ik er vanuit ga dat 50% van mijn studenten al een account heeft en het me leuk lijkt om hun privé-leven en het onderwijs wat naar elkaar toe te brengen. Beetje web2.0 filosofie."
Een geweldig idee en Indira inschattend gaat dit vast lopen! Hebben we straks Blackboard, N@tschool of noem maar wat nog nodig of kunnen we het gewoon doen met wat ons door Web2.0 tools wordt aangereikt?