19 september 2006

Weblogs in het onderwijs

Ik mopper wel eens op "Zoetermeer" maar daar gebeuren natuurlijk ook heel goede dingen! Zo heeft ICT op School, onderdeel van de Stichting Kennisnet ICT op School, vandaag een informatiewijzer uitgebracht met de titel: 'Weblogs in het onderwijs'
Wat is een weblog? Hoe maak ik een weblog? Maar belangrijker, hoe zou je weblogs in kunnen zetten in de klas?
In deze informatiewijzer geven ze allerlei praktische tips om aan de slag te gaan met bloggen in de klas. Download nu direct de informatiewijzer (PDF, 487Kb).
Het is bijzonder actueel, want er wordt o.a. verwezen naar een bericht op dit weblog dat ik op 6 september geplaatst heb! Leuk is dat ook de Scholenlijst uitdrukkelijk genoemd wordt.
Het (lang niet complete) overzicht van edubloggers begint natuurlijk met mijn grote voorbeeld en inspirator Pierre Gorissen, maar in deze lijst zouden inmiddels veel meer namen mogen staan. Verder worden er lesideeën gegeven en een stappenplan om met een weblog te starten.
Ik vind het een compliment waard dat ICT op School via ISPwijzer zo inspeelt op nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs.
Eerdere uitgaven onder andere:
Wiki's in het onderwijs
Podcasting in het onderwijs