26 september 2006

Pecha Kucha frameset

Op 9 november zal ik m'n eerste Pecha Kucha presentatie houden op de Educa Pecha Kucha bijeenkomst in de School voor de Toekomst. Omdat ik een hekel heb aan Powerpoint heb ik een Pecha Kucha frameset gebouwd in HTML. Na een druk op de startknop opent een fullscreen scherm. In de bovenbalk staat de titel en telt de totale tijd af. Is deze verstreken dan sluit de frameset na een melding. Iedere pagina is 20 seconden in beeld en wordt dan vervangen door de volgende. Layout enz. is makkelijk aan te passen via een stylesheet. Ook de beschikbare tijd kun je natuurlijk veranderen. Door zo te werken wordt je gedwongen je verhaal aan de tijd aan te passen.
Mochten er mensen zijn die het idee willen gebruiken dan zijn de bestanden hier te downloaden. Wil je eerst een demo zien, klik hier. Een van de voordelen vind ik zelf dat je heel makkelijk alles zonder enige conversie op internet kunt zetten. Het zal ongetwijfeld mooier kunnen (OPML, XML?) maar dat laat ik graag aan anderen over. Het ging me eerst om het idee.
Mijn presentatie (over live streaming video) zal ik na 9 november online zetten. Ik wil de (plaats voor) 75 deelnemers wel de primeur geven. Overigens, als het aan mij ligt zal de hele sessie live gestreamd worden, zodat ik dat in m'n verhaal kan gebruiken!
Ben benieuwd of er mensen zijn die in deze frameset een Pecha Kucha sessie willen gieten. Zo ja, dan verneem ik dat graag!