21 december 2006

Een school is pas goed als...

Er valt nog zoveel te leren voor mij!
Vandaag had ik een goed gesprek met een ex collega die nu werkt voor een bureau dat een HBO instelling ondersteunt bij het ontwerpen van nieuw onderwijs. Ik gaf hem mijn ideeën en hij gaf mij een aantal url's, waaronder die van: educatief ontwerpen. Toen ik daarop vanavond aan het rondklikken was zei mijn vrouw, die meekeek, opeens: "Hee Jan Ligthart!"
"Wie?" zij ik. "Zoek maar eens op wikipedia", zei ze en dat deed ik. Daar kwam ik de volgende uitspraak tegen:
"Een school is pas goed als de directeur niets doet, de leraren weinig en de leerlingen alles."
Mijn vrouw, directeur van een Jenaplan basisschool, wist me vervolgens zoveel dingen te vertellen van zaken, waarvan ik dacht dat het ging om totaal nieuwe inzichten, dat mijn avond weer helemaal goed is!
Kijk eens goed naar de foto: Jan Ligthart heeft zijn handen in z'n zakken dus hij doet niks, maar hij leunt voorover en heeft dus aandacht voor de kinderen. Zo worden deze beelden tenminste geïnterpreteerd door mensen die hier op hun manier mee bezig zijn. BOEIEND!